Sunday, March 26, 2023

St. Paul Ultra Trail

04. Şubat. 2023

St. Paul Ultra Trail, hem senenin ilk yarışı hem de bu sene ilk kez düzenlenen bir arazi yarışı. Yarıştan 2 gün sonra ülkemizde yaşadığımız deprem felaketinden dolayı yarış raporunu ancak hazırlayabildim. Umarim ülkemiz yaralarını sarar, depremde ölenlere Allah'tan rahmet, yaralılara Allah'tan şifa dilerim. Yarış, Antalya Manavgat ilçesi Köprülü Kanyon'da başlıyor aynı yerde bitiyor. Yarışta 3 kategori bulunmakta, 53 km, 24 km ve 16 km'dir. Ben 53 km kategorisine katıldım. Yarış daha önce Manavgat Ultra'ı düzenleyen Etem Şeker tarafından düzenlenmektedir. Yarış Manavgat Köprülü Kanyon Perge Doğa Evlerinde başlıyor ve aynı yerde bitmektedir.

Antalya'ya başka bir işim olduğu için perşembe gününden geldim. Yarışa, Aydos 537 grubundan arkadaşım Nurkan Kurt ile katılacaktım. Yarışın başladığı köprülü kanyona ne yazık ki servis veya toplu ulaşım olmadığı için, ya araç kiralamak, ya da bir arkadaşınızın arabasıyla gitmek zorundasınız. Umarım gelecek sene bu sorunu çözerler. Bu yüzden yarışta bir göce önce Nurkan'ın evinde kaldım ve sabah 0500 gibi kahvaltı edip yola çıktık. Yarıştan 1 saat önce vardık ve yarış kitlerimizi aldık, hazırlıklarımızı hızlaca bitirip start alanındaki yerimiz aldık. Yarış saat 08.00'de başladı.

Kısa bir asfalt yolun ardından hemen ormanlık alana girdik. Oluk Köprü ve Taş köprüleri geçerek 1. İstasyon olan Yer Köprü'ye vardık. Hava açık ve güneşliydi, yarış sonuna kadar hava genelde böyle devam etti. Bu istasyondan sonra diğer etapların rotasından ayrıldık etabın en dik ve teknik çıkışına sahip olan kanyona çıkmaya başladık. Bu çıkış dik ve teknik olduğu için yavaş yavaş çıkmaya başladık.

Tırmanışı tamamladığımızda aynı zamanda 2. istasyon olan Selge Antik Kentine ulaştık, antik tiyatronın içinden geçerek koşumuza devam ettik. Kısa bir süre içerisinden yine doğa harikası olan Adam Kayalara ulaştık. Yürü Koş taktiği uyguluyorduk, bazı geçişlerde zemin çok kayalık olduğundan koşmak olanıksızdı. Adam kayalardan sonra inişe geçtik ve 3. İstasyon olan Deli Sarniç'a vardık. İstasyonda çorba içtim ve sularımı tamamladıktan sonra Nurkan ile beraber yola çıktık. Deli Sarnıç'tan 4. İstasyon Erdinç Parsiyon'a kadar iniş kayalık ve çok teknikti. Dikkatli ilerlemek zorunda kaldık.

Erdinç Parsiyon'da ikmallerimiz tamamlayarak tekrar çıkışa başladık ama bundan sonra çıkışımız öncekiler gibi sert değildi. Etabın en güzel manzalarından biri olan aynı zamanda beşinci istasyon Tazı Kanyonu'na vardık. Tazı konyonunun görüntüsü enfesti. Ama vaktimiz kalmamıştı, 53 km etabının cut off süresi 10 saat 30 dakika idi ve 1 saat den biraz fazla zamanıız kalmıştı. Nurkan istasyonda daha fazla kalmak istiyordu ben ondan müsade alarak hızlıca istasyondan ayrıldım. Koşmak zorundaydım. Etabın haritasına göre iniş ve kolay gözükmesine rağmen dikkatlı geçilmesi gereken teknik geçişler vardı. Yavaşlamakta zorunda kaldığım geçişler bulunmakta idi.

Son istasyon olan Yer Köprü'yü hızlıca geçerek koşarak devam ettim. Sonlara doğru Serhat Kirali ile karşılaştım ve beraber koşmaya başladık. Bitirme çizgisini beraber geçtik. En azından 9 saat 30 dakika da bitirmeyi hedeflerken derecem 10 saat 14 dakika 41 saniye oldu. Yarış boyunca enfes doğa güzellikleri ile karşılaştık. Yarış aynı zamanda teknik geçişleri olan zor bir yarış.  Yarışa hazırlanmak için iyi hazırlık süreci geçirilmeli, baton ile yükseklik çalışması ihmal edilmemelidir. İstasyonlarda  yeterliydi. İşaretlemeler başarılıydı. Cut off uzatılmadı yarış tam zamanında bitirildi.