Thursday, April 11, 2019

İZMİR EFES ULTRA YARIŞI
16.Mart.2019

31.Ağustos.2018 tarihinde katıldığım UTMB_CCC yarışından sonra ciddi bir ultra arazi yarışına katılmamıştım. İzmir Efes Ultra ’ya kadar 27.Ekim.2018 tarihinde Salomon Kapadokya 37k ile 22.Aralık.2018 tarihinde Uzun Etap’ın organize ettiği En Uzun Gece 45k arazi yarışlarına katıldım ayrıca İstanbul Maratonunda koştum. Benim için 2019 yılında en zorlu ultralardan biri olacak İznik 160 km’ye hem hazırlık olması hem de yeni bir yarışı katılmak için Limitsensin’in organize ettiği Efes Ultranın 55 km’lik en uzun kısmına kayıt oldum.
Yarıştan bir önce 15.Mart.2019 Cuma günü Selçuk ilçesine geldim. Aydos537 koşu grubundan arkadaşım Alpay Dede ile beraber Selçuk Öğretmenevinde kalacaktık. Grubumuzun diğer üyesi olan Nurkan Kurt ile sabah yarış start alanında buluşacaktık. Cuma günü Selçuk’a erken geldiğim için ilçenin önemli tarihi ve turistik yerlerine gitme imkânım oldu; tarihi Roma dönemine kadar uzanan Selçuk (Ayasuluk) kalesini, yine kalenin hemen önünde yer alan Erken Hristiyan döneminin önemli dini merkezlerinden olan Aziz Yuhanna kilisesini ayrıca tarihi İsa Bey camiini ziyaret ettim.

Alpay geldikten sonra Bilgilendirme Toplantısı ve Makarna Partisi için Pamucak sahildeki organizasyon oteli olan Richmond Efes Oteline gittik. Bilgilendirme toplantısı gayet başarılı idi, ayrıca makarna partisi yeterli ve doyurucu idi. Toplantı sonrası vakit kaybetmeden kaldığımız öğretmen evine döndük, zira ertesi gün erkenden kalkacaktık. 16 Mart Cumartesi sabahı saat 05.00 da kalktık, kahvaltı ve malzemelerimizi son kez kontrol ettikten sonra yarış başlangıcı olan Efes Antik Kenti alt kapısına gittik. Yarış başlangıcında arkadaşlarımız Nurkan Kurt ve Mustafa Çelik ile karşılaştık. Mustafa dizindeki sakatlık dolayısı ile yarışa katılamadı, kendisine çok teşekkür ediyorum hem yarış başlangıcında hem de Şirince istasyonunda bize çok yardımcı oldu. Yarış öncesi ısınma hareketlerimizi tarihi Celcius Kütüphanesinde Özgür hocanın eşliğinde yaptık. Isınma ve fotoğraf çekimi sonrası kütüphane önünden, asıl başlama alanına temsili koşumuzu yaptık.

Efes antik kenti alt kapısından saat 07.30 da çıkış aldık. İlk 3-4 km asfalttan gittikten sonra patikaya giriş yaptık. İlk istasyon olan Meryemana’ya kadar bazen patikadan bazen asfalttan çıkışa başladık. Bu arada koşunun tek dik bir çıkışı da vardı. Meryemana istasyonunda duraksamadan devam ettim. Meryem Ana’dan 2-3 km sonra inişe geçtik. Güzel bir parkurda devam ettik, 20.km deki Çamlık istasyonuna vardık, sularımı tazeleyip hemen devam ettim. 35.km deki Şirince istasyonuna kadar hafif çıkışlarla güzel bir parkurda devam ettik. Hava yarış boyunca çok güzeldi, son 7-8 km ye kadar bahar havasında devam ettik. Son 7-8 km’de öğlene doğru hava sıcaklığı arttı.
Turistik bir kasaba olan Şirince’ye vardım. Sularımı yeniledim, çorba ve tuzlu ayran içerek enerji yenilemesi yaptım. Mustafa Çelik desteği sayesinde istasyonda çok fazla vakit kaybetmedim. Şirince’den sonra 20 km kalmıştı, yarışma patikadan devam ederek Selçuk içinden geçerek Pamucak sahilde sona erecekti. Papatyalar içinden geçerek Selçuk kalesinin yanından Selçuk ilçesine giriş yaptık. Dutlu Yol istasyonu, Selçuk ilçesi içinde idi. Bu istasyondan sonra tekrar Efes Antik kenti dış kapının yanından geçerek deniz kıyısına yöneldik. Bu son kısımda sıcaklığın artması koşu hızımın düşmesine neden oldu. Büyük oranda düz patikadan geçerek son istasyon olan Ana Asfalt’a vardık. Burası yol geçişiydi ve sadece su vardı. Sıcaklığın etkisini azaltabilmek için aldığım suyu başımdan aşağıya döktüm, bu biraz beni kendime getirdi. Sonunda Pamucak sahile vardık, son 2 km sahilde deniz kumu üzerinde devam etti. Bence yarışın en zevkli kısımlarından biriydi. Bu kısımda mümkün olduğunca ıslak kumlar üzerinden koştum. Sonunda Ricmond Efes hoteli tam öünündeki sahil kısmında kurulmuş olan bitiş çizgisini geçtim.
Çok güzel bir parkurda geçen yarışta istasyonlar genelde iyiydi, yalnızca Şirince istasyonu yol kenarında kurulmuş olduğundan kapalı alanı yeterli değildi, o yüzden koşucular yol kenarlarında işlerini gördüler. Benim için hem İznik Ultra 160k için hazırlık koşusu olan hem de severek koştuğum Efes Ultra yarışına önümüzdeki sene de katılmayı arzu etmekteyim.

Kullandığım malzemeler:

Ayakkabı: Dynafit Alpine Pro

Çanta: Ultimade Direction Signature Seires

2 comments:

Mustafa CELIK said...

Ayaklarına, kalemine sağlık arkadaşım.
Çok güzel dile getirmişsin bu çok güzel tecrübeyi.

Alpay Dede said...

Tebrikler hocam. Daha nice sağlıklı kosulara