Saturday, June 26, 2021

Bursa Dağyenice Ultra 59 Km



En son, "2019 Kapadokya 63 K"  koştuğumdan beri - pandemi nedeni ile ertelemelerden dolayı - kayıtlı olduğum bir çok arazi yarışına  katılamadım. Bu süre zarfında düzenli antrenmanlarımı sürdürdüm, maraton ve yarı maraton koştum. 22 Mayısta koşulması  planlanan Dağyenice yarışı da bu kısıtlamalardan payını  aldı ve 19 Hazirana ertelendi. Takımım Aydos537'den kayıtlı olup, bu plan değişikliğine ayak uyduramayan arkadaşlarım  yarışa katılamadılar, bense 2020 sonunda kayıt olduğum bu yarışa  yeni tarihte olarak katılma kararı verdim. Sokağa çıkma yasaklarından dolayı Aydos'ta yeteri kadar  arazi çalışması yapamadım, daha çok sahilde antrenman yapma fırsatım oldu. Yasaklar kalktıktan sonra mümkün olduğunca Aydos'a gitmeye çalıştım.  

18 haziran cuma günü ailecek Bursa'ya vardık. Yarış dışındaki zamanlarda Bursa şehir merkezini, tarihi turistik mekanlarıda gezme fırsatımız oldu. Aynı gün yarış kitlerini alıp, son hazırlıklarımı tamamladım. Cumartesi sabahı erken kalkıp iyi bir kahvaltı yaptım. Bu arada belirtmek isterim ki  yemek konusunda iki büyük hata yaptım. Birinci hatam, yarış öncesi gün Bursa'nın meşhur bol yağlı iskenderini yemek,  ikincisi, yarış sabahı kahvaltıda tereyağlı kruvasan yemekti. ilki gece midemi rahatsız ederken, ikincisi de yarışın ilk km' lerinde rahatsızlık verdi. Yarış cumartesi sabahı Dağyenice Göleti kenarından başladı. Dropbag çantamı bıraktıktan sonra yarış tam saatinde başladı. Benim katıldığım 59 Km yarışı saat 0630 da başladı, ardından diğer yarışlarda yani 32k, 16k ve 6k sırayla başlangıç yaptılar. Yarış alanına konakladığım otelden  taksi ile geldim. Umarım gelecek sene yarış organizasyonu,  ücretli de olsa yarışçılar için gölete  otobüs servisi organize ederler, özellikle dönüş için şehirden uzak bu alanda taksi bulmak hayli zor, bende dönüşü yarışı bitirmiş bir koşucu arkadaşın arabası ile döndüm. 


Bizim parkurda toplam 4 adet ara istasyonu vardı, ilk istasyon olan Çamlık 13.km' deydi. Parkur, bol inişli çıkışlı ama yeşillik açısından çok zengindi. İlk istasyon ile ikinci istasyon olan Misi köyü arasında ayrıca su istasyonu bulunmakta idi. Misi köyü , özellikle belirteyim,  tarihi evleri ile geçmişi yansıtan özel köylerden biriydi. Misi köyü öncesi bir ara susuz kaldım ama neyse ki parkurda bolca çeşme vardı, bir tanesinde sularımı doldurdum, bu parkur çeşmesi açısından en bol yarışlardan biri bence.  Koşu boyunca dikkatli beslenerek enerjimi korumayı sağladım, istasyonlardan muz ve tahin pekmez tüpü aldım, ayrıca her istasyonda karışık maden suyu içtim. İstasyonlar arasında ise ara ara  tahin pekmez  yedim. Yanıma aldığım tek GU jelini 2. istasyon öncesi tükettim. Yanıma aldığım barlardan yalnızca bir tanesini yiyebildim. İstasyonlardaki gıda ve su servisi gayet başarılı idi.




Mümkün olduğunca düzlük ve inişlerde koşu, çıkışlarda hızlı yürüyüş yöntemini kullandım. Baton gerekmeyen bu yarış için seçtiğim  Salomon Speedcross 5 koşu ayakkabıları iyi bir tercihti. Hava, son 8 km'ye kadar kapalı idi. Yağmur beklentisi vardı ama yağmur yağmadı. Bu açıdan hava şartları idealdi yalnızca öğlene doğru nem artmaya başladı. Son km'lerde güneş biraz rahatsız etti ama sona yaklaştığımız için sorun teşkil etmedi. Bu arada, 3. istasyon olan  Kadriye öncesi, sakatlığı dolayısı ile yarışa katılamayan  koşucu bir arkadaş karpuzdan oluşan bir nevi ara istasyon hazırlamıştı. Bu sürpriz bana çok iyi geldi. Kadriye istasyonu sonrası yine bol iniş çıkışlı güzergahta koşmaya devam ettik. Son istasyon olan Atlas istasyonuna geldiğimizde artık sadece 5 km kalmıştı. Atlas köyünde kurulmuş olan istasyonda sadece su ve maden suyu içtim ve vakit kaybetmeden devam ettim. Güneşin çıkması ve yine iniş çıkışlar yüzünden son 5 km bitmek bilmedi. Son km'ye girdiğimde karşımda Dağyenice Göleti gözükmeye başladı. Göletin hemen kıyısına konulmuş olan yarış tagından geçerek yarısı 8 saat 32 dakikada tamamladım.

2019 Ekim'den beri ara verdiğimiz arazi yarışı sezonu bu yarış ile açmış olduk. Benim açıdan yıpranmadan, kontrollü bir yarış oldu. Ayrıca bu yaz katılacağım arazi yarışları için esaslı bir antremandı. Bu seride sıradaki ilk yarışım 3 Temmuz' da Uludağ Ultra' da 66 km parkuru olacak. Bir sonraki yarış raporunda görüşmek üzere, sporla kalın.










No comments: